Gevaar! - Reisverslag uit Vila Franca de Xira, Portugal van Alied Lia - WaarBenJij.nu Gevaar! - Reisverslag uit Vila Franca de Xira, Portugal van Alied Lia - WaarBenJij.nu

Gevaar!

Blijf op de hoogte en volg Alied

24 Mei 2016 | Portugal, Vila Franca de Xira

Gisteren vertrokken uit ons ieniemimi herbergje.., we hebben nog aan jou gedacht, Albert, hoe jij je hier in godsnaam zou moeten redden... Wíj moesten ons al liggend aankleden!
De rest van de dag is eigenlijk heel snel verteld....saai en gevaarlijk.
Warm wandelweer, veeel muggen, úren langs de snelweg gelopen met gevaar voor eigen leven en tenslotte besloten om bij een hostel onderweg te blijven in
Vilafranca de Xira. We willen nog niet dood! Na ons vorige kabouterhuisje was dit weer een verademing!
Beetje rondgekeken in het plaatsje, lekker gegeten, duurde alleen wat lang, maar we hadden de tijd.
Toen naar onze vervolgplannen gekeken en tot de conclusie gekomen dat de volgende dag eigenlijk een herhaling zou zijn, langs snelwegen en rails. Bah! Dáár hebben we geen zin in, zeker niet na onze prachtige ervaringen van vorige dagen/weken. Je zou bijna met een rotgevoel naar huis gaan.
Dus... Besloten om met de trein naar Santarèm te gaan, daar de stad te bezichtigen, woensdag weer een mooie wandeling te maken, donderdag weer terug naar Lissabon en langzaam aan de terugreis te gaan werken (lees: shoppen)...
Ha... De zon begint weer te schijnen, letterlijk en figuurlijk.
Het regende nl. ook nog, vanmorgen....
Tot het volgende en waarschijnlijk het laatste verslag...,

• 24 Mei 2016 - 11:30

Hans Happé:

Leuke tocht maar wel met ontberingen begrijp ik. Jullie zijn weer een hele ervaring rijker. Maar al bijna weer aan de terugrocht beginnen. De tijd vliegt voorbij. Groetjes en veel plezier nog. Enne.... Shop ze :)

• 24 Mei 2016 - 13:58

René En Marlies:

Hallo dames, wat een reis! Genoeg variatie gehad, zo te lezen. Terugreis al weer in zicht. Time flies. Tot gauw! Groetjes, René en Marlies

• 24 Mei 2016 - 14:25

Anita En Peter:

Wat lezen we nu, zit het er nu al bijna op? We genieten elke keer van de mooie verhalen. Geniet nog een aantal dagen van het wandelen en het shoppen.

• 24 Mei 2016 - 15:35

Hennie En Eus:

Wat vliegt de tijd. Binnenkort al weer thuis? We genieten van jullie reisverslagen.
    Lekker nog genieten met z'n 3en en zet hem op.

• 24 Mei 2016 - 17:47

Henk:

hallo camino wandelaars
    Zonde dat de wandeling tegenviel, maar dat hoort er ook bij. Alied wat een bulten op je arm. Dat heb je als je zoet bloed hebt. Wel vervelend. Nog een paar dagen. Het einde is in zicht. Nog wat reizen, een laatste wandeling en lekker shoppen in Lissabon. Ik zie jullie zaterdag in Eindhoven.
    Veel plezier en kusjes van mij
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 24 Mei 2016 - 19:42

Albert:

Ik had m'n broek buiten uit- en aangetrokken!! Wat een laag plafond, maar wel knus en waarschijnlijk je hoofd een aantal keren gestoten?? Ja die muggen dat blijft een plaag, zeker als je lekker (warm) bloed hebt. En langs de snelweg lopen is geen pretje en tenslotte is de Camino mooi, maar je moet wel gezond en wel in Eindhoven aankomen. Ik denk dat het kruis van mijn broer jullie toch de nodige bescherming geeft, alleen moet ik het met hem ook maar eens over die muggen hebben!!! Hij moet dit maar in zijn zegen en gebed opnemen. Zoiets van: "bescherm deze pelgrims tegen al het kwaad en ongedierte". Ik wens jullie nog een paar mooie dagen in Santarem en Lissabon. Mooie wandeldagen, veel zon en sterkte met het ongedierte. Groetjes aan jullie drie vanuit Drunen.

• 25 Mei 2016 - 12:54

Jannt:

Echt niet leuk om langs een snelweg te lopen kan me dat wel voorstellen dat jullie daarvan baalden.
    Ze hebben je wel lek geprikt Alied! brrrrrrr.
    Zaterdag weer terug in eigen land en dan nagenieten van jullie mooie wandelvakantie!
    groetjes, Janny

• 25 Mei 2016 - 15:24

Marian:

Hoi dames va het goede leven
    Wat een verhalen en mooie foto's
    De sfeer is goed te proeven en mooi wat jullie allemaal zien en beleven
    Lijkt wel de camino primitievo
    Blijf heel en vooral genieten

• 26 Mei 2016 - 04:45

Marga En Hans:

Wauw. Wat een ervaring hebben jullie weer opgedaan. Ik moet er niet aan denken trouwens, om zittend op de grond in een klein tentje me om te moeten kleden. Daar heb ik echt de leeftijd en (zoals Gerard Joling altijd zegt) de kracht niet meer voor. Hahaha.
    Hele fijne laatste dag(en) en tot gauw horens. Ik ben bang dat we elkaar niet meer zien? Misschien zaterdagavond even.

• 26 Mei 2016 - 14:22

Ellie:

Hoi dames, ik hoop dat jullie leuk geshopt hebben en heerlijk op een terrasje nagenieten van alles wat jullie hebben gezien en meegemaakt. Ik wil jullie alvast een hele goede reis toewensen en weet zeker dat ze in Brabant ook weer blij zijn met jullie thuiskomst. Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's,
    groetjes van Ellie.