Afwisselimg - Reisverslag uit Cercal, Portugal van Alied Lia - WaarBenJij.nu Afwisselimg - Reisverslag uit Cercal, Portugal van Alied Lia - WaarBenJij.nu

Afwisselimg

Blijf op de hoogte en volg Alied

17 Mei 2016 | Portugal, Cercal

Het is alweer een tijdje geleden, dat we een verslag gepost hebben, maar wát hebben weer genoten van onze wandelingen. We hebben weer veel langs de kust gelopen, waar we regelmatig moesten stoppen om de vele ooievaarsnesten van verschillende kanten te fotograferen.
Práchtig wandelweer (de poncho's kunnen nu wel weg). Onderweg bij gebrek aan café's regelmatig even op een steen of bij de plaatselijke beachclub van hun meubilair gebruik gemaakt. En de sanitaire stops...tja...
Overgestoken met een leuk privé bootje maar Vila do Milfontes. Heerlijk restaurantje ontdekt waar ze zúlk heerlijk eten hadden, dat ik (Alied) ter plekke afscheid had willen nemen van Ineke en Lia en hier had willen blijven. Heerlijk app geboekt en nog fijn aan het zwembad gelegen (in onze wandelkleding). Gistermorgen gestart met lopen, dachten een "kortere" route te kunnen lopen, natuurlijk het spoor kwijt geraakt, en uiteindelijk door Jacobus (in de gedaante van een hond) weer op het juiste spoor gezet. Hij wás er ineens, bleef vóór ons lopen tot we weer op de route zaten, deed nog een laatste plasje en was weer wég. Het klinkt ongelooflijk, maar wij hadden kippenvel!
Dán de route: jémig de pemig, die was zwaar! Maar liefst 20km door mul zand! We waren er hélemaal klaar mee. Totdat we bij ons overnachtingsadres aankwamen. Wát een behulpzame beheerder! Veel tips gekregen en voor ons reserveringen gemaakt voor de komende 2 nachten omdat hij wist dat er weinig slaapplaatsen zouden zijn. Een echte meedenker!
Vandaag "maar" 15 km gelopen, maar geloof me ...het voelt als 40!
Maar een supermooie tocht. We lopen nu niet meer langs de kust maar landinwaarts, dus weer heel anders qua natuur. Weer veel te zien!
Nu zijn we in Cercal de Alentejo. Lekker chillen, eten en drinken en morgen weer heerlijk een wandelingetje maken...Groetjes van ons

  • 17 Mei 2016 - 18:52

    Albert:

    Hoi dames,

    Ik zat vanmiddag aan jullie te denken, doe ik overigens iedere dag. Maar vandaag in de auto, op weg naar mijn geboortestad Rotterdam, dacht ik aan jullie. Ik vind het zo knap dat jullie deze route lopen, petje af! Weliswaar een mooi en afwisselend landschap, maar ga er maar aan staan. Weinig restaurantjes, geen sanitaire voorzieningen en paadjes waar ik de bibbers van krijg. Ik heb namelijk hoogtevrees, maar dat heb ik tot nu toe voor mijn vrienden en familie weten te verbloemen. Dus niet verder vertellen a.u.b. Die Jacobus hond is natuurlijk wel heel bijzonder, zou het iets te maken hebben met dat kruisje? Geniet van alle dagen en succes met het wandelen. Drink op tijd een borrel, rust uit en wees voorzichtig. Groetjes uit Drunen.

  • 17 Mei 2016 - 18:55

    Cees&Ria:

    nou inderdaad .. veeeeel afwisseling .. deze keer geen foto's .. gelukkig heeft Lia er een paar op Facebook gezet .. gewoonweg prachtig .. hoeveel km nog tot het eindpunt? .. liefs Cees&Ria

  • 17 Mei 2016 - 19:05

    Wil Happe:

    Hallo dames dat is genieten met het mooie weer.vriendelijke en behulpzame mensen en hond in Portugal
    gelukkig niet meer langs een touwladder klimmen
    Ik heb voor de volgende keer nog wel een uitdaging wandelen langs de dorpjes van
    CInque Terre moet je wel mooi weer hebben.net als hier afgelopen dagen
    Geniet de komende dagen .
    Hans en WIl

  • 17 Mei 2016 - 19:15

    Susanne :

    Gezellig om te lezen hoe jullie het samen hebben. Blijf lekker genieten!!

  • 17 Mei 2016 - 19:22

    Annemarie:

    super!!

  • 17 Mei 2016 - 19:40

    Marion:

    Ik vind jullie een stel ontzettende bikkels, behalve dan in de beachclub hihi.... Zorg goed voor elkaar en leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen! X

  • 18 Mei 2016 - 18:46

    Lilian:

    Hallo dames
    Inmiddels vele voet afdrukjes achter gelaten en mooie herinneringen opgedaan. Wanneer komt die heilige adoptiehond hier aan? Leuk joh. Hopelijk meer van die positieve toevalligheden vooral als je een "makkelijke" route had uitgestippeld ahum. Krijg ik al helemaal de kriebels van. Ruik je de stallen en psychisch al bezig met dat koude biertje, kun je nog een extra "stukje" zwoegen. Ik heb jullie zwaar onderschat en bewonder jullie steeds meer. De vierdaagse heb ik zelfs nooit uitgelopen dus laat staan drie weken. Ik denk dat ik menig keer mijn stokje er bij neer had gegooid en driftig stond te liften: op naar die taarten en strandbedden. Thuis vind ik jullie maar gewoon met je gewandel en nu vertel ik iedere dag wel tegen iemand wat jullie aan het doen zijn, en waar en met details en vooral vol trots, terwijl ik niks doe!!! Gek hé? Hoe dan ook: veel lol en plezier. Tot het volgende journaal.
    Afz. een grote fan x

  • 18 Mei 2016 - 18:46

    Lilian:

    Hallo dames
    Inmiddels vele voet afdrukjes achter gelaten en mooie herinneringen opgedaan. Wanneer komt die heilige adoptiehond hier aan? Leuk joh. Hopelijk meer van die positieve toevalligheden vooral als je een "makkelijke" route had uitgestippeld ahum. Krijg ik al helemaal de kriebels van. Ruik je de stallen en psychisch al bezig met dat koude biertje, kun je nog een extra "stukje" zwoegen. Ik heb jullie zwaar onderschat en bewonder jullie steeds meer. De vierdaagse heb ik zelfs nooit uitgelopen dus laat staan drie weken. Ik denk dat ik menig keer mijn stokje er bij neer had gegooid en driftig stond te liften: op naar die taarten en strandbedden. Thuis vind ik jullie maar gewoon met je gewandel en nu vertel ik iedere dag wel tegen iemand wat jullie aan het doen zijn, en waar en met details en vooral vol trots, terwijl ik niks doe!!! Gek hé? Hoe dan ook: veel lol en plezier. Tot het volgende journaal.
    Afz. een grote fan x

  • 18 Mei 2016 - 18:51

    Lilian:

    Sorry, iets te enthousiast. Verwijderen jullie wel hè?

  • 20 Mei 2016 - 10:54

    Marian:

    Hoi dames
    Wat is het mooi daar zeg en wat een genieten. Blijf dat vooral doen
    Maar ja met jullie conditie hoef je niet op een paar km te kijken vooral met die luxe van een
    strandbed onderweg en n glaasje ( lekker koud ) in het vooruitzicht. !
    Wel goed uikijken war maar misschien kom je nog een hond tegen
    Groeten
    Marian


  • 20 Mei 2016 - 22:14

    Henk:

    hallo Camino lopers
    Aan de hand van de foto's kan je wel zien dat jullie er lol in hebben. Het weer is eindelijk een beetje mooi weer bij jullie 25gr. Wel stoer die havik met die grote snavel op je arm. Nu op weg naar Lissabon om de Camino te vervolgen. Zijn wel aardige mensen in Portugal. Volgens mij de aardigste mensen in de hele wereld. Zeer gastvrij. Heel veel plezier met jullie wandeltocht uitkijken en toi, toi, toi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alied

3 wandelvriendinnen die op 8 mei vertrekken om 3 weken te genieten van het wandelen in Portugal.

Actief sinds 27 April 2016
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 4066

Voorgaande reizen:

08 Mei 2016 - 30 Mei 2016

Trektocht Portugal

Landen bezocht: