Heldinnen.., - Reisverslag uit Zambujeira do Mar, Portugal van Alied Lia - WaarBenJij.nu Heldinnen.., - Reisverslag uit Zambujeira do Mar, Portugal van Alied Lia - WaarBenJij.nu

Heldinnen..,

Blijf op de hoogte en volg Alied

13 Mei 2016 | Portugal, Zambujeira do Mar

Wow, vandaag was er één om nooit meer te vergeten! Wát een afdalingen en klim- en klauterpartijen! Niet normaal.
We hebben verschillende keren afscheid genomen van elkaar en benadrukt dat we het heel gezellig hádden.
Ook tot de conclusie gekomen dat dit echt niet kan voor "oude mensen"...
Soms moesten we ons met een touw omhoogtrekken. Erg handig met zo'n onstabiele rugzak én stokken in je hand.
Door modderpartijen, loszittend gesteente, houvast zoeken aan struiken
en heeeele smalle paadjes met heeeeele diepe afgeronden. En als klap op de vuurpijl nog een heerlijk sappig regenbuitje bóven op de berg!
Maar wát een uitzichten hebben we gezien! Ooievaars in overvloed, dus wij in eerste instantie versnellen, totdat we bedachten dat het allemaal niet meer zo'n vaart liep op onze leeftijd.
Om 17:00 uur eindelijk aangekomen in onze overnachtingsplaats en daar maar eerst een goeie pint genomen op onze gezondheid. De hele dag maar 1 restaurantje gezien, maar alleen koffie gedronken omdat er hele groepen binnenzaten en de individuele wandelaar weinig plek had.
Nu gewassen en gestreken op ons bedje en we gaan de deur niet meer uit vanavond.
Hopenlijk geen nachtmerries vannacht.
Maar.... We genieten nog steeds!
Groetjes van ons!

• 13 Mei 2016 - 21:58

Ineke:

Ja, echte heldinnen! Wat een lef, omhoog trekken aan een touwtje.......bbbrrrrr... Voorzichtig hé!

• 13 Mei 2016 - 22:38

Carla:

Jullie zijn kanjers geweldig prachtige foto's heel veel succes Gr carla

• 13 Mei 2016 - 23:04

Liny Heij:

Spannende capriolen op je ouwe dag Lia!!!! Haha.... Jullie kunnen er straks misschien wel n boek over schrijven.... Doe je voorzichtig!! En pas goed op elkaar...en ga nog heel veel mooie dingen zien en beleven.... Grtjs .. "oe vriendinneke" xxxx

• 13 Mei 2016 - 23:11

Janny:

Wat een belevenis en spannend ook! Wel een bijzondere natuur om te wandelen.
    Wat zal de vierdaagse een peuleschilletje zijn vergeleken bij dit!
    Nog heel veel mooi (veilige) wandeldagen!
    Groetjes,
    Janny

• 13 Mei 2016 - 23:15

Susanne :

Powergirl's

• 14 Mei 2016 - 07:34

Mieke Van Berlo:

Geweldig dames wat jullie allemaal meemaken. Ik heb ooit de Klettersteig gelopen dus ik denk ongeveer dat ik weet wat jullie hebben meegemaakt. Alleen had ik droog weer. Hopelijk blijven jullie droog weer houden. Heel veel plezier nogsamen. Groetjes Mieke

• 14 Mei 2016 - 11:00

Jaap Berkhout:

Dames als je dit zoo leestis dit toch wel grandioos om mee te maken Wees altublieft vorzichtig op de rest van deze biezondere belevenis

• 14 Mei 2016 - 14:42

Hans Ka:

die ouwe energieke taarten doen het wel effe. Kan menigeen een puntje aan zuigen Hahah Gr. Hans

• 14 Mei 2016 - 16:36

Frank Deelen:

Dag dames, chapeau, wat een doorzetters.
    We hebben bewondering voor jullie.
    Gr
    Riet/Frank
    Pas je wel op alied, je bent al eens van de motor gevallen.

• 14 Mei 2016 - 20:40

Hallo powergirls!

• 14 Mei 2016 - 20:52

Petra Laros:

Had al een reactie geplaatst maar iets gaat er niet goed!

• 14 Mei 2016 - 20:54

Alied Ineke Lia:

Hallo meiden.
    Ik denk dat het biertje lekker heeft gesmaakt. Wel gevaarlijk stukken in jullie wandeling. Wel uitkijken hoor....... In het verslag hebben jullie het over oude mensen. Ik denk dat jongere lopers wel uitkijken om zulke wandelingen met bepakking te doen. Nu lekker slapen en morgen weer een mooie wandeling.
    kusjes Henk

• 14 Mei 2016 - 21:05

Poging 3

• 14 Mei 2016 - 21:25

Lilian:

Hoi gouden trio.......wat een belevenissen en steile beklimmingen. Echte spierbundels zijn jullie en komen sterk, verjongd en afgetraind terug. Tijdens het werk kijk ik wel eens dromend naar buiten, denkende: waar zouden ze nu zijn? Maar deze tocht kwam in de verste verte niet in mijn dromen voor. Geweldig, jullie doen het toch maar even " oude dakkers". Wat zou ik jullie graag willen opvangen na zo' n barre tocht, als ik ga vliegen een paar uurtjes, met de auto dikke 20 uur en lopend zo,n 420 uurtjes.....ahum. Nee ik ga maar een kaarsje opsteken voor gezellige maar vooral veilige pelgrimroutes. Heel veel succes morgen en een goede nachtrust! X

• 14 Mei 2016 - 22:20

Cees&Ria:

haha .. genieten van jullie spannende verhalen .. vooral dooooooooorgaan .. knuffffffffff C&R

• 14 Mei 2016 - 23:32

Ellie:

Stoere meiden,
    Dat jullie zo'n moeilijke wandeling aandurfde op VRIJDAG de 13e...wauw!!!
    Maar dit leverde wel prachtige foto's op en een spannend verhaal.
    Kracht....Lef.....Humor jullie hebben het allemaal.
    Nog veel plezier dames.
    Groetjes van Ellie.

• 15 Mei 2016 - 09:44

Wilma:

Petje af voor jullie, maar watis het daar prachtig!

• 15 Mei 2016 - 15:18

Marian:

Hoi Caminogangers
    Na een moeilijk begin toch op het goede pad gekomen
    Prachtige foto's en mooie en leuke verhalen . Petje af Alied
    Nog vele mooie en vooral veilige km-ters
    Blijf vooral genieten want het kan zomaar anders zijn

• 16 Mei 2016 - 18:54

Kees En Corrie:

Jullie zijn toch wel goed verzekerd om langs een wel erg slap touwtje ongezekerd naar boven te gaan.
    Nee hoor wij vertrouwen op die kanjers maar ben wel voorzichtig op die glibberige kinderkopkes.
    Groet van Corrie en kees.

• 16 Mei 2016 - 21:52

Annette Vrijhoeven:

Wow dames, dit is wel even iets anders dan de 80!!!!!!! Petje af hoor!! Maar zo te zien en te lezen genieten jullie enorm, hoop dat jullie de komende tijd mooi weer zullen hebben, maar als ik het goed bekeken heb zit dat er wel in. Henny was vanmiddag nog hier Ineke en we hebben aan aantal malen geprobeerd om met je te face-timen, maar helaas!!!! Nog heel veel succes en kijken jullie wel goed uit!!!
    groetjes, Ad en Annette

• 16 Mei 2016 - 22:11

Marga:

Jeetje Alied. Ik moet dus blij zijn dat ik je dadelijk nog een keertje in leven terug zie. Rustig aan hoor "oudje". Hahahaha. Gelukkig dat jullie relativeren en het nog steeds heel leuk vinden. Sterkte weer verder en let op elkaar.