Route Vicentina - Reisverslag uit Carrapateira, Portugal van Alied Lia - WaarBenJij.nu Route Vicentina - Reisverslag uit Carrapateira, Portugal van Alied Lia - WaarBenJij.nu

Route Vicentina

Blijf op de hoogte en volg Alied

01 Januari 1970 | Portugal, Carrapateira

Zo, het eerste verslag. Eergisteren aangekomen in Faro na een goede vlucht. Een goedkope, dus de krappe (achterste) zitplaatsen maar voor lief nemen. En, ok, de toilet achter onze zitting was ook wat minder, maar ja.,,dat geld hè?!
Om 13:15 u geland en toen begon het wachten...
- 14:30 u de bus naar Faro
- 16:30 u trein van Faro naar Lagos
- 20:30 (!) bus van Lagos naar Sagres
- aankomst Sagres 21:30 u
Moe maar voldaan gaan slapen in ons fijne appartement.
Eerste wandeldag: eerst gaan ontbijten in Sagres. Het weer: wisselvallig. Maar vol goede moed gaan wandelen naar Cabo Vicente. Prachtige wandeling, dus volop genieten. Af en toe de poncho gebruiken, maar ja... We komen uit Holland toch? Oh ja, en een heerlijke braadworst gegeten (de laatste kans voor Amerika, inclusief diploma)!
Na Cabo Vicente de route opgepikt naar Vila do Bispo. Kwamen we om 17:50 uur aan...! Dus 7 uur gelopen mét rugzak die we nog niet gewend waren en door eenzame wegen. Dus bij iedere auto die ons tegemoet kwam toch even lichte hartkloppingen. En vreemd, dat er dan weer allerlei gebeurtenissen door ons hoofd spookten. Belachelijk, want de mensen zijn hartstikke aardig hier!
Mooi pensionnetje gevonden met zelfs, voor Ineke, een prachtig tijgervelletje om onder te slapen! En ok, de koelkast en tv geven ook niet echt een "pelgrims" gevoel maar na onze "barre"
eerste dag wel verdiend, vonden wij!
Vandaag, 10 mei, gestart met lopen na een heerlijk ontbijtje. Plan was om vandaag een korte route te lopen, vanwege de spiertjes. Helaas..,,bij aankomst, na een prachtige wandeling met toch ook weer poncho gebruik, maar ook zon, bij het geplande overnachtings adres....Completo!!! Grrr... Moesten we wéér 10km verder lopen. Het weer werd er ook niet beter op, dus happyness alom.
Gelukkig... Een hele aardige jongeman heeft ons met zijn busje naar het volgende adres gebracht in Carapateira. Goddank, we zijn onder de pannen... Een adres wat we in Nederland al hadden gekregen. De eigenaresse is wel heel commercieel ingesteld, maar goed... Je moet wat! Nu lekker eten, plannen maken voor morgen, slapen en morgen gezond en vrolijk weer op pad.
Groetjes van ons!

• 10 Mei 2016 - 20:35

Nicole:

Zet um op.. Blijf positief. Na de regen komt altijd zonneschijn ☀️
    Heel veel plezier morgen en genieten war..!!

• 10 Mei 2016 - 20:40

Lian:

hoi kanjers. weer super goed bezig. succes morgen.

• 10 Mei 2016 - 21:37

Ineke:

Héél fijn te lezen dat jullie aan jullie missie begonnen zijn. Willem en ik wensen jullie veel kracht en uithoudingsvermogen toe maar och....Ineke en jou kennen we niet zo goed maar als je met Lia op stap bent valt er altijd wat te lachen !!!
    Het weer wordt beter dames en als jullie het ff niet meer zien zitten......gewoon een schietgebedje doen...haha! Tot het volgende verslagje. Groetjes van ons!

• 10 Mei 2016 - 22:09

Cees&Ria:

oeps heb even naar het weerbericht gekeken .. zie onderstaand .. maar uit de reisverslagen van vorige jaren blijkt dat jullie een aardige dosis doorzettingsvermogen hebben ( opgebouwd

• 10 Mei 2016 - 22:13

Marie-Louise:

Heel veel succes en wandelplezier. Groetjes

• 10 Mei 2016 - 22:15

Cees&Ria:

• 11 Mei 2016 - 00:19

Liny:

Mooi verslag.... We duimen voor jullie dat t weer wat opknapt. Blij lachen en genieten van alles wat jullie onderweg tegenkomen. Heel veel lieve groetjes en succes. Ko en Lien xxx

• 11 Mei 2016 - 06:37

Annemarie:

Ha globetrotters!
    leuk om te lezen en prachtige fotos!! veel plezier nog!
    xx Annemarie en Hetold

• 11 Mei 2016 - 07:34

Carola:

Hoi Dames, ben ik weer... Nu zie ik dat Alied Dat verslag heeft gemaakt ! Wandel ze !

• 11 Mei 2016 - 08:27

Susanne :

Zoo...mooie start gemaakt dus. n redelijk luxe met minder weer. Dat kun je dan nu gaan omkeren, beter weer met meer pelgrimovernachtingen ;)
    Veel plezier verder samen, groetjes susanne

• 11 Mei 2016 - 09:09

Lyan Engelen:

Hey stoere chica's !!

Wat een avontuur! En best een pittig begin zo te lezen. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes en uitkijken daar met die afgelegen wegen....!!!;-)

Dikke kus lyan

• 11 Mei 2016 - 09:13

Wilma:

De eerste dagen zitten er alweer op en zo te lezen gaat het jullie prima af. Ik vind het super knap van jullie! Ook vandaag weer heel veel plezier en ik kijk alweer uit naar het volgende verslag. Groetjes, Wilma

• 11 Mei 2016 - 11:48

Marga En Hans:

Zo de kop is eraf en dat is niet zonder slag of stoot gegaan. Ik hoef alleen maar aan dat toilet achter je stoel te denken. Hahaha. Maar goed, als dat het ergste is.... Veel succes verder. We denken aan jullie.

• 11 Mei 2016 - 13:57

Jaap Berkout:

Hallo Dames Lekker aan de Wandel in een hele mooie omgeving. Een herindering waar jullie heel je leven met genoegen op terug kunnen kijken Geniet ervan

• 11 Mei 2016 - 16:25

Froukje De Jeu:

Leuk om je zo te kunnen volgen. Liefs van ons. froukje

• 11 Mei 2016 - 23:32

Alied Ineke Lia:

Hallo kanjers
    Jullie hebben er lang naar verlangd. Morgen alweer de 3e wandeldag. Weer een hele andere wandeling als de andere. Dat is volgens mij het leuke aan zo'n wandeling. Weer nieuwe mensen ontmoeten en natuurlijk elke dag weer een ander onderkomen. Een beetje regen maakt niets uit vergeleken met de Primitivo van 2 jaar geleden. Ik ben wel heel trots op jullie om zo'n tocht weer te doen met een bepakking van 11 tot 13 kilo. Alied de foto's die je mij geappt hebt zien er erg mooi uit, mooie omgeving en op de foto's is te zien dat jullie er zin in hebben. Dus lekker lekker genieten en ik weet zeker dat jullie erg mooi weer krijgen.
    Kusjes van mij. Henk

• 11 Mei 2016 - 23:56

Carla :

Goed bezig dames!
    Erg leuk om jullie verslag te lezen dus...ga vooral door met schrijven Alied.
    Ik hoop dat jullie nog veel grappige en spannnende dagen gaan beleven dan genieten wij mee. Een beetje pelgrimsgroeten en een dikke kus, Carla

• 12 Mei 2016 - 13:29

René En Marlies:

Hallo dames,

Geweldig om jullie avonturen weer op deze manier te kunnen volgen! Ook leuk om de foto's van plaatsen te herkennen waar ik zelf geweest ben, ook al was dat niet tijdens zo'n barre voettocht. Heel veel plezier samen en wij blijven jullie volgen. Kijken al uit naar jullie volgende verslag. Liefs, René en Marlies

• 12 Mei 2016 - 19:06

Frank:

Hallo dames,ik wens jullie alle drie nog veel wandel plezier toe en hoop voor
    jullie dat het weer wat beter wordt.Zet hem op.

Groetjes Frank.

• 12 Mei 2016 - 20:51

Lilian:

Eindelijk met een bak koffie aan jullie reisverslag begonnen, is momenteel het spannendste tijdschrift. Ik geniet van jullie verhalen en indrukken maar ben niet jaloers op jullie kleine rugzakjes......jeetje wat een monsters. Pas maar op dat jullie niet opstijgen als ze aan het eind vd route af mogen. In gedachten masseer ik jullie voetjes iedere avond (zonder wasknijper). Jullie zien er wel professioneel uit, echte ervaren wandelaarsters. Heel veel lol en leut maar ook veel kracht en sterkte toegewenst. Dikke (luchtige) pakkerds voor drie Hollandse kanjers in Portugal. XXX

• 16 Mei 2016 - 21:12

Carla V D Sande :

Hallo meiden, wat maken jullie prachtige dingen mee. Super knap. Succes, geniet er van pas goed op elkaar. En ik hoop op mooi weer doeiii groetjes van Carla en jan