afscheid - Reisverslag uit Drunen, Nederland van Alied Lia - WaarBenJij.nu afscheid - Reisverslag uit Drunen, Nederland van Alied Lia - WaarBenJij.nu

afscheid

Blijf op de hoogte en volg Alied

29 Mei 2016 | Nederland, Drunen

Bij aankomst in Santarém flink moeten zoeken naar ons hostel. Maar na een paar keer vragen kwam dat uiteraard weer goed. Douchen en de stad verkennen. Pfff....wát een suffe stad, dachten we. We maakten ons zelfs zorgen dat we nergens konden eten. Dus maar bivakkeren voor een ons aangeraden restaurant in een achterafstraatje. Die ging nl pas om 19:00 uur open. Dan maar wijntjes drinken. Maar het werd steeds leuker. Twee mannen gaven ons een hele uitleg over de stad en het bleek toch wel een stad met karakter.
Heerlijk gegeten en nog beter geslapen (toch de wijntjes, waarschijnlijk).
Volgende dag met een zo goed als lege rugzak (we kwamen immers weer terug) onze laatste wandeling gemaakt. Eerst de ons aangeraden mooie plekjes bezocht, naar de loopings van een vliegtuigje gekeken ( was daar een vliegschool), een rondleiding in één van de oudste kerken in Portugal gehad en daarna nog genoten van de natuur en het heerlijke weer. Beseffend dag dit onze laatste wandeling zou zijn.
Volgende dag met de trein terug naar ons luxe (niet) onderkomen in Lissabon. Als onze mannen hadden geweten waar we sliepen hadden ze geen oog meer dichtgedaan! Zelfde adres waar we eerder waren, was nl. de perfecte locatie. Wát een ontvangst bij onze terugkomst! Alsof we thuiskwamen. Biertje erbij.., gezellig. Was het ook nog een feestdag in Lissabon. Dus met onze neus in de boter!
Laatste dag hebben we Lissabon verder bekeken en voor het thuisfront wat leuke dingen gekocht en heeeel veel trappen gelopen.
En tja.... Toen was het toch echt over.
Onze rugzakken gepakt, laatste nachtje slapen, laatste ontbijtje en op weg met de Metro naar de luchthaven.
We beseffen dat we een superleuke, heel afwisselende (op elk gebied), vakantie hebben gehad. Onderling heel gezellig, mooie wandelingen, bijzondere mensen en situaties meegemaakt.
Kunnen we nog heel lang van nagenieten.
Beste mensen, bedankt voor jullie support, het was heel leuk om jullie berichten te lezen.
Tot een volgende keer!

• 29 Mei 2016 - 10:19

Anita En Peter:

Hoi,

Fijn weer thuis na mooie wandelingen. Jullie kunnen terugkijken op een geweldige reis en een mooie periode. Neem maar gezellig tijd om lang na te genieten.

gr.
    Anita en Peter

• 29 Mei 2016 - 10:50

Maurice:

Welkom Thuis! Genoten van jullie reisverslagen!

• 29 Mei 2016 - 11:38

Cees&Ria:

wat een avontuur .. zo lees je het eerste bericht en zo zijn jullie weer terug in NL .. jullie hebben weer een hele mooie tocht om op terug te kijken en van te nagenieten .. gauw maar weer eens bijkletsen hoor Ineke .. liefssssssssss

• 29 Mei 2016 - 12:39

Ineke:

Gelukkig is alles goed gegaan, de drie musketiers weer veilig naar huis! en inderdaad.....mooie herinneringen in de rugzak mee!

• 29 Mei 2016 - 12:41

Albert:

Wat gaat de tijd toch snel, voorbereiden, wandelen, trainen en dan eindelijk op pad. En voor je het weet zit je weer in Drunen. Maar gelukkig zijn jullie (figuurlijk zonder kleerscheuren) weer heelhuids thuis. Jullie kunnen terugkijken op een wel heel bijzondere Camino en die ervaring pakken ze niet meer af. Nu weer terug in de ''gewone'' wereld, afkicken en..... op naar de volgende Camino. Het was leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Het was jullie Camino en met het resultaat mag je best dik tevreden zijn. We spreken snel, groetjes.

• 29 Mei 2016 - 20:37

José:

Wat een mooie verhalen,mooie foto's en wat een mooi avontuur is het voor jullie geweest,dit kan je inderdaad weer in jullie rugzak meenemen.
    En fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.

• 07 Juni 2016 - 11:16

Marian Nieuwenhuis:

hei Alied, veel gelezen over jullie mooie tocht in Portugal met allerlei belevenissen, Was engels de taal waar jullie mee konden kommuniseren?
    Blij dat alles goed afgelopen is en jullie weer heel thuis zijn, daar moet het als luxe paradijs voorkomen, was deze toer eigenlijk ook zon bekende weg voor mensen die zich zelf willen leren kennen en zijn er in spanje of portugal verschillende routes die gewandeld worden? groeten uit lapland