Azul en zo - Reisverslag uit Alpriate, Portugal van Alied Lia - WaarBenJij.nu Azul en zo - Reisverslag uit Alpriate, Portugal van Alied Lia - WaarBenJij.nu

Azul en zo

Blijf op de hoogte en volg Alied

22 Mei 2016 | Portugal, Alpriate

Vandaag weg v d kust naar cercal do alentejo, ong. 15 km maar voelt als 30 km... Heel mooi door kurkeikbossen en eucalyptus en mimosa bossen: een grote kleur en geur sensatie! Prachtig weer 20 Gr en volop zon! Op n terras in t dorp zoals alle oudjes n drankje en wat zoets gegeten. En nu weer terug op de kamer in hotel Cazazul.

Heerlijke spaghetti funghi op, in n echt Italiaans restaurant mmm!! (33,- voor eten en wijn voor z'n 3en!)Zitten nog 5 mensen binnen, 2 mensen staan op en zeggen tegen ons: nou in wolk zeggen we dan houdoe war!!! Komen ze uit de anthoniusstraat... Op de fiets vanuit Faro naar huis, over Finisterre , Santiago , 6 weken fietsen! Heerlijk war! En leuk, weer ff gekletst blijken ze ook nog in ons hotel te logeren..

We zitten nu in n heeeel klein iniemienie dorpje en nu in t café om te appen. Er is nu voetbal op tv Porto- Braga en hij staat keihard en er zitten 5 mannen te kijken..!!! Wel gezellig !! Vannacht slapen we in n echte herberg€ 8,- geen ontbijt en dus eten in t café. Morgen ontbijt in de supermarkt Wel lekkere wijn!! Vandaag errug warm en we hebben maar 15,5 km gelopen. Langs een rivier en de muggen vonden Alied erg lekker.,, Toen kwam de herberg zomaar voorbij... Ja dan ga je daar naar binnen toch?! Nou de kroegbazin is naar de groentetuin om de sla te plukken... We wachten met veel pret onze maaltijd af!

We hebben ook een super overnachting gehad in Terra Verde. In eerste instantie beetje schrikken, erg kleine kamer, Alied op luchtbed (koud), maar wél een "eagle" show en mee eten met hun.
Betalen wat we het waard vonden. Uiteraard hebben we ze goed betaald.

Gisteren in n huisje geslapen, met de taxi ernaar toe: na n zware warme wandeldag kwamen we aan in Santiago do Cacem : eindpunt dachten we... Moesten we nog 9 km... We waren helemaal op, vandaar de taxi! Savonds reageert er n local (Mara heet ze)dat ze ons naar het busstation wil brengen. Daar kunnen we de bus naar Lissabon nemen
T ontbijt hebben we bij t busstation genomen: Mara was tegen Portugese gewoontes in erg vroeg en heeft ons gelijk 15 km verder op de expressebus naar lisboa gezet. ( de wegen zijn RUSTIG..!! in Portugal ....!!)Ze heeft nog wel ff koffie met ons gedronken en wij hebben ons adres afgegeven voor t geval ze n keer onze kant opkomt! Nu luisteren we naar de klanken van n echte tango band naast onze kamer, gewoon n spontaan feest, geen glamour of poeha!
Lisboa is fantastisch , we zitten midden in t centrum to be! Morgen hop On hop off en wat smikkelen en smullen!! Toerist uithangen, vandaag 30 Gr hier.. Gelukkig t meeste gereisd. Met de metro vlakbij ons adres uitgekomen dus maar eventjes sjouwen met de rugzak! Daarna n apart pilske gedronken... Bij t bier museum!! Mooie pleinen in Lissabon , we genieten ervan!
Morgen gaan we om 12.00 uur naar de kathedraal Sé en steken n kaarsje voor Louis op, die veel te vroeg is overleden.

• 22 Mei 2016 - 21:46

Albert:

Wolluk is dichter bij dan je denkt!! Maar wel gezellig even bijkletsen in je eigen taal met Brabanders. Klein dorp, voetbal op tv en een gezellig terras. Dit zijn ingredienten om van te smullen en dan ook nog een herberg voor 8 €uro. En het gaat niet om de kilometers, maar om het gevoel en de beleving. Ik zei de afgelopen Camino vaak: "Het is mijn Camino" en wat de rest er van zal vinden is bijzaak. En dat is ook zo, het is geen wedstrijd maar een pelgrimsgevoel. En dat gevoel pakken ze jullie niet meer af. Veel plezier en geniet van dat pelgrimsgevoel. Nog een verzoekje aan jullie. Zouden jullie wat van mij willen drinken? Ik hoor wel wat de schade is. Echt doen he!!!! Groetjes uit Drunen en ik ben blij dat het goed gaat met jullie. Houdoe.

• 22 Mei 2016 - 22:33

Ineke:

zo....wij zijn ook weer boven theewater! Na 345 km fietsen door Zwitserland Oostenrijk en Duitsland langs prachtige landschapstaferelen en zeegezichten even adempauze. Maar bij jullie fetgeleken voelen we ons zo kleintjes...... wat een prestatie dames! Chapeau! Groetjes vanuit Bregenz, Oostenrijk.....

• 22 Mei 2016 - 22:39

Karen:

Hoi Dames,

Wat een leuk verhaal weer. Heb ze met veel plezier allemaal gelezen. Fijn om te horen dat het allemaal zo leuk en gezellig is met zijn drieen! Al twee weken zijn jullie weg, de tijd vliegt. Nog heel veel plezier deze aankomende week. Mam, ik wacht weer op alle mooie foto's..

• 23 Mei 2016 - 07:12

Annemarie:

klinkt weer als een leuk avontuur!

• 23 Mei 2016 - 07:31

Carola:

Wat een verhaal weer zeg, ik word bijna jaloers op alles wat jullie zien en meemaken ! Geweldig lijkt me dat ! En ja Louis is veel te vroeg overleden, bij de uitvaart stonden ze nog net niet "met de benen buiten" .
    Hier in Drunen kwam het vannacht en de komende dagen met bakken naar beneden. Veel succes weer ! Groeten Carola

• 23 Mei 2016 - 09:00

Marga En Hans:

Wat maken jullie veel mee op zo'n wandeltocht zeg. Ik kan het niet meer, maar het zou ook iets voor mij zijn. Heerlijk. Helemaal als ik mijn hond mee zou mogen nemen. Hihihi.
    Hoop dat jullie goed geslapen hebben en een mooie dag tegemoet zullen gaan.
    Dikke knuffel van ons.

• 23 Mei 2016 - 09:59

Lilian:

Goedemorgen uit een regenachtig België. Had bijna een vermissingsprotocol opgestart, heel stil, ook op de app en sms maar nu snap ik het en ik genoot weer van jullie verhalen. Vooral de spontaniteit die op jullie pad komt, kunnen ze hier nog wat van leren. Ben ook happy om te lezen dat jullie mooi weer hebben en nu ook een beetje echt vakantie vieren met lekker eten en drinken en relaxte bezichtigingen, ook goed voor geest en lichaam en zeker voor die spiertjes. Oh jee fietsvakantie.....een lang gekoesterde wens van Alied. Daar is niks geen toeval meer lijkt het wel. Hop maar gauw on, het avontuur wacht op jullie. Veel plezier! Xxx

• 23 Mei 2016 - 11:25

Mieke Van Berlo:

Leuk om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben en super lief van jullie dat jullie voor Louis een kaarsje aangestoken hebben

• 23 Mei 2016 - 12:37

Wilma:

Wat een ervaringen! Lissabon is prachtig! En zo te lezen de rest ook. Nog maar lekker genieten samen wacht jullie verslag weer met nieuwsgierigheid af

• 23 Mei 2016 - 13:33

Carla:

Grappige foto van het ieniemienie zeebrapad zonder functie, plakken we bij die uit Asturië zijn we toch weer compleet Ineke.
    En ja, Louis veel te jong gestorven de uitvaart was indrukwekkend incl. Elshoutse schut en in de geest van Louis, recht door zee met mooie muziek.
    Dames geniet verder van jullie vakantie en al de vriendelijke mensen die op jullie pad komen.
    Dikke kus xxx Carla

• 23 Mei 2016 - 19:45

Liny Heij:

Wat n leuk verhaal weer van jullie!!! Zo benieuwd naar al je verhalen en foto's Lia!!! Geniet er nog even van(hier viel t vandaag de hele dag met bakken uit de lucht). Maar als julle terugkomen is t hier ook weer lekker(tenminste dat wordt beweerd)...... Dus succes met jullie laatste loodjes en zien elkaar snel. Grtjs van ons.Ko en Lien.xxxx

• 23 Mei 2016 - 21:16

Janny:

Wat hebben jullie veel te zien onderweg, mooie natuur! Lekker weer erbij!
    Leuk om de verhaaltjes te lezen en hoe het jullie vergaat!
    Nog hele fijne dagen samen! Groetjes uit Drunen

• 23 Mei 2016 - 21:30

Henk:

Hallo meiden Ik heb net gebody pumpt en met Guus gewandeld. Hij is natuurlijk weer achter de konijnen aan geweest. Hij is totall loss en nog nooit een konijn gevangen, wel grappig. Het weer bij ons is erg slecht. Twee hele dagen regen en vandaag 700 km file in de ochtend, echt shit weer.
    Weer een leuk verslag en Lissabon bezocht. Is het een mooi stad. Is het zo'n stad als Porto, zelfde gebouwen en leuke straten. Leuk hoor de vogel op je arm en erg stoer. Hebben Lia en Ineke de vogel op hun arm gehad ???? Hij had wel een hele grote snavel. !!!! Jullie hebben wel geluk dat de Portugese mensen zo klantvriendelijk en sociaal zijn. Ik heb dit ook een paar keer mogen ervaren. Portugal heeft gewoon de vriendelijkste mensen in de hele wereld.
    Nog een weekje er tegen aan en lekker genieten van de alle wandelingen en leuke ervaringen.
    grooetjes en kusjes van mij
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx