Eindelijk mooi weer! - Reisverslag uit Odeceixe, Portugal van Alied Lia - WaarBenJij.nu Eindelijk mooi weer! - Reisverslag uit Odeceixe, Portugal van Alied Lia - WaarBenJij.nu

Eindelijk mooi weer!

Blijf op de hoogte en volg Alied

12 Mei 2016 | Portugal, Odeceixe

Wij hebben hier n ronde v 16 km gelopen.. Niet méér mogelijk ivm t weer... Heeeel mooi met ooievaarsnesten op de rotsen en heel mooi scherpe leisteenrotsen! Héél veel bloemen niet normaal zo mooi en heel hoge duinen, t 2e gedeelte was minder mooi omdat we langs n tapstoelopend kanaaltje liepen op n heel smal pad: we konden niet links of rechts kijken, en als we er zouden invallen dan zou je er zonder hulp niet uit kunnen komen..het kanaal kwam uit op n waterzuiveringsbasin! Dat er weer heel uitnodigend uitzag voor n duik!! Wel heel goed weer beetje straffe wind op de rotsen..! totdat we ong 1 km v Odexceize af waren. We kwamen helemaal bovenin t durp aan bij n molen met n heel mooie straat met monumentale huisjes met kinderkopkes voor de deur. N flinke hoosbui dus ff geschuild bij het zwembad van t komplex! De afdaling was erg steil dus we hebben n 20 minuten lopen glibberen over de kinderkopkes...!!Uiteindelijk weer terug in t dorp en n ander B&b besproken: waren we € 5,- goedkoper uit...!!en n uitgebreid ontbijt erbij... Tja weer die euro's war!! Nu zitten we op t balkon en kijken uit op die bewuste molen... Oei das toch nog wel hoog en steil dus! Op t 1e t beste terras bij binnenkomst n bakske koffie met n pastel de nata ( die ze ook bij de Emté hebben!) snoepen dachten we... Ja nog maar eentje over... Dan maar met z'n drieën van eentje snoepen, mmmjammie!! Weer lekker gedouched en plannen gemaakt voor morgen: weer n onuitsprekelijke naam v n dorp: Zambujeira do Mar, ongeveer 18 km. Alvast n app met ontbijt besproken want echt pelgrimeren is pas boven Lissabon!!
Voor jullie n fijne avond en tot de volgende keer,
Groetjes van ons!

• 12 Mei 2016 - 20:46

Sjef:

Fijn dat alles goed gaat met jullie heel plezier en succes morgen

• 12 Mei 2016 - 20:57

Lies Van Bree:

Hoi alledrie, zo leuk, zo herkenbaar ook. Die ooievaarsnesten, bloemen en rotsen. Ze staan ook op onze foto's want we waren ook in Zambujeira do Mar. Prachtig mooi he? en het wordt nog mooier richting Odemira. Ik zou er meteen weer willen gaan lopen. Heerlijk. Veel plezier. We kijken uit naar het volgende verslag.

• 12 Mei 2016 - 21:15

Lilian:

Zal ik voor jullie ook een wijntje inschenken of zakt dat meteen in die strakke gespierde dijen? Weten jullie zeker dat het geen bootcamp was vandaag? Zo zag het er een beetje uit.Ik hoop wel op beter weer de komende dagen maar dat zal de pret niet drukken voor deze drie musketiers. De natuur is idd prachtig en erg afwisselend. Ineke je hebt dat tijgervelletje toch wel meegenomen hè? Is maar een beetje zwaarder dan het optideedoekje haha. Makkelijk praten hè vanuit een luie bank? Hopelijk tot morgen. Kijk uit met glibberen toppertjes!!! Oant moarn of in jullie taal: amanhã!

• 12 Mei 2016 - 21:20

Ineke:

Hier is het heerlijk weer maar we zullen jullie niet jaloers maken. Trouwens jullie hebben de uitzichten en het avontuur, daar ben ik dan weer jaloers op. Stevig door stappen dames indien mogelijk hè, die pastel de nata moet er weer af!

• 12 Mei 2016 - 22:21

Ellie:

Oh stoere dames, jaloers makend die mooie foto's en leuke verhalen. Fijn dat ik in jullie rugzak mee mag liften (gelukkig voor jullie niet echt anders kwam je niet ver, haha!) Geniet ze en ik kijk uit naar
    jullie vervolg.

• 13 Mei 2016 - 06:49

Nic:

Goed om weer van jullie te horen. Zo te zien maken jullie een prachtige reis. Toffe foto's..!!
    Ik geloof dat wij in Nederland de luxe van het zonnetje even hebben gehad de afgelopen dagen maar dont worry het zonnetje is weer opweg naar jullie... ☀️
    Heel veel plezier samen, genieten daar...!! De groetjes uit de Hollandsche Rading

• 13 Mei 2016 - 12:02

Wilma:

Klinkt allemaal erg gezellig en ook wel n beetje spannend af en toe. Fijn dat het allemaal goed gaat, komt vast ook door de armbandjes van Alied

• 13 Mei 2016 - 14:14

Annemarie:

Leuk allemaal zeg!! zet m op!
    xx

• 13 Mei 2016 - 19:30

Alied Ineke Lia:

Hallo meiden
    Het weer valt een beetje tegen, maar jullie zijn een stel doordouwers en wat spetters doet jullie niets. !!!
    Het mooie weer komt er aan. Ik heb dit voor jullie besteld dus alles komt goed. Alied je vroeg naar je besteksetje. Deze ligt niet op de bank. Kijk maar is goed in je rugzak. Het zal wel in een van je vakjes zitten. Een dag met de handen eten is weer wat anders. Dat hoort toch bij zo'n bizarre tocht.
    De meegestuurde foto's zien er mooi uit. Lyan heeft vandaag bij mij gegeten. Ik heb lekker gekookt en makkelijk, een maaltijdsalade van de APPIE HAPPIE. Lyan vond het heel lekker. Van ons beiden de groetjes en maak er iets van.
    kusjes Henk en Lyan.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 13 Mei 2016 - 22:47

Albert:

Hoi dames,

Ik ben (positief) jaloers, maar dat wisten jullie al. Prachtige uitzichten en het mooie weer heeft zich inmiddels verplaatst van Drunen richting Portugal. Goed voor jullie, iets minder voor ons. Maar ik gun het jullie van harte. Zo te horen is het een route primitivo of staat er toch het een en ander aangegeven? Gelukkig zijn jullie met z'n 3en. Is deze tocht ook geschikt om alleen te lopen of is dat te gevaarlijk. Vanaf hier fijne Pinksterdagen en geniet van al het moois. Groetjes en we spreken snel.

• 13 Mei 2016 - 23:23

Janny:

Ik begrijp dat jullie nu iedere dag zelf een route bepalen en laters volgens een bestaande route een pelgrimstocht nog gaan?
    Na zo'n zware, ook mooie tocht, zal het heerlijk zijn lekker biertje en opfrissen met een voldaan gevoel.
    Groetjes,
    Janny

• 16 Mei 2016 - 22:08

Marga:

Hoi meiden. Het valt een beetje tegen zo te lezen, maar ik vind jullie zo stoer. Heel veel sterkte verder.